Friday 26 September 2014

Bagaimana GLA Complex membantu kesuburan

Assalamualaikum..

Pada pagi Jumaat yang mulia ni elok la kita banyakkan berselawat, berzikir dan mengucap syukur padaNya atas segala nikmat yang tak terhingga dikurniakan kepada kita semua. Kalau yang belum habis baca surah Al-Kahfi tu leh la habiskan sebelum zohor ni :)

Hari saya nak share satu artikel berkaitan fungsi GLA dalam membantu kesuburan yang dikongsi oleh seorang SID di fbnya..Semoga ilmu ini memberi kita manfaat daan menambah pengetahuan..



Bagaimana GLA Shaklee membantu KESUBURAN ???
Satu soalan yang baik.
Bagi wanita yang sedang cuba untuk hamil, salah satu manfaat GLA Shaklee ialah ia boleh meningkatkan kualiti mukus serviks, menjadikannya medium lebih subur untuk sperma.

Bagaimana lendir serviks menyumbang kepada kesuburan?
Salah satu tujuan utaman lendir serviks adalah untuk mengekalkan sperma dalam medium yang sihat dan membantu pergerakan sperma melalui serviks. Lendir serviks ini terhasil semasa tempoh subur apabila seorang wanita mengalami ovulasi.
Ketika tempah ovulasi, seorang wanita akan mengalami peningkatan mukus servik dan juga perubahan dalam tekstur lendir dimana ia akan menjadi lebih mudah dilentur, ‘stretchable’ dan juga licin. Sekiranya seorang wanita mempunyai lendir serviks seperti ini bermakna ia telah mengalami ovulasi. Kebiasaanya lendir serviks ini lebih dikenali sebagai ‘egg-white‘. Boleh rujuk gambar dibawah:

Kesan Tiada Lendir Serviks yang sihat?

Perlu diketahui, tidak semua wanita dapat menghasilkan lendir serviks yang mencukupi atau sihat dimana ia menyumbang juga kepada masalah ketidaksuburan.
Apabila lendir serviks ini cair atau tidak berkualiti, maka sperma tidak dapat bergerak atau terus bertahan hidup kerana tiada medium yang sihat untuk membantu.
Perlukah saya mengambil GLA Shaklee untuk membantu saya hamil?

Ya, kerana GLA Shaklee membantu penghasilan cecair serviks yang berkualiti. Dengan penghasilan cecair serviks yang berkualit, ia sangat membantu memudahkan sperma melalui rahim menju ke tiub fallopian dan bersenyawa dengan ovum.
Cecair serviks juga penting untuk membantu sperma hidup dan bertahan sehingga 5 hari di dalam rahim dan tiub fallopio seterusnya meningkatkan persenyawaan berlaku.
Selain dari membantu penghasilan cecair mukus yang berkualiti, GLA Shaklee juga membantu menstabilkan hormon dan membantu dalam mengawalatur haid kembali pada normal.

Hubungi saya untuk mendapatkan ready stock, konsultasi percuma, harga istimewa menepati bajet, free gift & keistimewaan sebagai pelanggan faridah-said.blogspot.com



FARIDAH SAID

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID : 1077383

CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM 
012 6627471

PENGEDAR SHAKLEE DUNGUN & SELURUH MALAYSIA

FB : FARIDAH SAID

No comments:

Post a Comment